Budování týmu

Jako podnikatelský subjekt si dobře uvědomujeme, že silný tým představuje jednu z nejdůležitějších výhod každého podniku. Je klíčový pro schopnost přilákat partnery, vytvářet aliance, rychle reagovat a měnit strukturu i výši výdajů, což je pro sociální podnikání zvláště důležité.

Pro budování týmu jsme si stanovili několik priorit. Při výběru nových zaměstnanců se zaměřujeme nejen na jejich odborné způsobilosti, ale také na jejich zapojení do společenských aktivit a zájmu o řešení sociálních problémů. Snažíme se vytvářet pracovní prostředí, které podporuje spolupráci, otevřenou komunikaci a vzájemnou podporu. Pravidelně pořádáme školení a workshopy zaměřené na rozvoj dovedností a kompetencí našeho týmu.

Činnosti spojené s budováním týmu jsou zaměřené na 

Sestavení silného týmu 
z řádu externích specialistů
z různých oborů
Zajištění širokého 
okruhu dobrovolníků 
vč. dobrovolníků z cílových skupin
Navázání vzájemně prospěšné 
spolupráce s partnery 
(partnerský program)

Harmonogram

2023​–2024

Realizace projektu online platformy pro neformální vzdělávání zaměřeného na rozvoj soft skills.

3 pracovní místa

Vedoucí - specialista v oblasti řízení lidských zdrojů, vedoucí integrační pomoci
(HPP)

Administrátor - správa internetového obchodu
(HPP)

Grafik - marketingová podpora, realizace podpůrných programů a produktů
(HPP)

2025–2026

Realizace projektu online platformy "Pomoc na dosah ruky", což bude inzertní-poradenský portál pro cílovou skupinu.

2 pracovní místa

2026​–2027

Realizace projektu výroby desertů bez cukru a mouky pro diabetiky, onkologické pacienty a lidi, kteří dodržují zdravý životní styl.

2027–2028

Realizace projektu šicí dílny oblečení pro předčasně narozené děti.

8 pracovních míst

2028​–2030

Realizace projektu v oblasti výroby zdravotnických pomůcek a dalších.

4 pracovní místa

Integrační podpora

Case management – profesionálních metod sociální práce, jejíž význam spočívá v nastavení jednotného postupu různých odborníků a služeb, které směřují ke stabilizaci situace osob a k jejich zplnomocňování tak, aby využívaly své přirozené zdroje. V rámci programu bude také sestaven individuální plán rozvoje zaměstnance – souhrn profesních a osobních cílů zaměstnance, které on chce dosáhnout. V rámci této činnosti budeme objednávat služby externích specialistu (soc. pracovníku, koučů, mentorů)

Jak se zaměstnanci zapojují do činnosti sociálního podniku?

Sociální podnikání je v podstatě kolektivní podnikání, které je založeno na kolektivní samosprávě – způsobu řešení (zmírňování) sociálních problémů, ve kterém přenos řídící funkce zvenčí na samotné pracovní kolektivy, jakož i vytváření nezbytných sociálních a psychologických podmínek v nich, přispívají k plnějšímu odhalení osobního potenciálu každého zaměstnance, vedou k úplnějšímu zvážení potřeb a zájmů všech členů pracovního kolektivu a to má nevyhnutelně pozitivní dopad na efektivitu práce jak jednotlivých pracovních skupin, tak celé organizace jako celku jelikož zaměstnanci a pracovní skupiny začnou porovnávat své cíle s cíli organizace a naučí se přijímat optimální manažerská rozhodnutí.

V případě činnosti sociálního podniku budeme aktivně zapojovat každého člena společnosti do řešení vniklých problému, nebo při rozhodujících otázkách pomoci takových metod jako:

Brainstorming

Cílem brainstormingu je získat co nejvíce nových nápadů.Brainstorming je efektivnější při řešení problémů "jedním nebo dvěma tahy".

Kolektivní metoda

spočívá v otevřené diskusi o diskutovaném problému s cílem vytvořit společný názor kolektivu.Kolektivní názor je určován tajným nebo otevřeným hlasováním.Výhodou metody je zvýšení odborných znalosti, informaci, jelikož v průběhu diskuse odborníci poskytují odůvodnění pro svá hodnocení.